Vítejte ve světě vnitřního klidu

Benefiční jóga pro Anetku

16.06.2016 22:43

Od prvotní myšlenky, spojit jógu s beneficí uběhly dva měsíce. 

Jsme na konci, benefiční jóga proběhla a význam slova jóga (spojení), tak nabyl snad všech možných rozměrů, které má.

 

Proč zrovna jóga a já a proč zrovna pro Anetku?

Před devíti lety, když jsem ležela v umělém spánku, si má rodina a nejbližší vyslechli nemilosrdný verdikt lékařů: 

"6 minut bez kyslíku bude mít dopad na její mozek. Počítejte se ztrátou paměti, bude se učit znovu vše - chodit, mluvit ..." 

Prognóza lékařů se naštěstí nenaplnila a já jsem tenkrát dostala druhou životní šanci, kterou jsem si musela tvrdě vybojovat. Byla to právě jóga, která mi po umělém spánku vyčistila tělo, zklidnila mysl, vrátila fyzičku a životní nadhled. Překvapená z toho, jak komplexně a nenásilně jóga rovná hmotné i jemně hmotné tělo, jsem začala načítat knihy a stala se instruktorem. Od té doby jsem z jógové cesty nesešla, naopak, kráčím po ní dál a jako poděkování "tam nahoru" za ochranná křídla, která tam nade mnou drželi, krom pravidelných jógových lekcí, jedenkrát ročně pořádám benefiční jógu. Výtěžek z ní je věnován vždy konkrétní osobě (v loňském roce Tsering, jejíž rodina přišla o střechu nad hlavou při ničivém zemětřesení v Nepálu), letos je to Anetka Kupcová.

 

Anetka Kupcová (5,5 roku), od narození se potýká s dětskou mozkovou obrnou. Dle lékařských prognóz neměla Anetka nikdy chodit, mluvit, vidět, slyšet ani se smát. Navzdory všemu se Anetka s rodiči pustila hned od narození, do velkého boje, tvrdého cvičení a díky každodenní péči a dřině, Anetka dnes chodí i mluví. 

Momentálně je pro Anetku vybrán asistenční pejsek Fanynka, jehož pořízení stojí Kč 230.000,-. Pořízení asistenčního pejska není hrazené (ani částečně) zdravotní pojišťovnou jako kompenzační pomůcka a tak veškeré náklady nese rodina.

 

Po přečtení Anetčina příběhu a zjištění, jak navzdory prognózám bojuje, bylo jasno. Letošní benefiční jóga bude pro Anetku :-)

 

Dva krásné měsíce příprav

Jakmile jsem vypustila do světa myšlenku o spojení jógy s beneficí a konkrétní termíny, rozjel se neskutečný kolotoč nabídek. Denně jsem zjišťovala, kolik úžasných lidí, kteří jsou ochotni pomoci, mám kolem sebe. 

 

- fotky na letáčky i fotky z průběhu jógy fotili profíci 

- na závěrečnou jógovou meditaci byly věnovány deky, které bylo možné před jógou zakoupit za symbolickou cenu, a peníze za deky byly přidány k celkovému výtěžku

- prostory, ve kterých jóga probíhala, byly "za korunu" zapůjčeny

- donesli jste plastová víčka, která mají pro Anetku velkou cenu

- mnoho z vás se z "podložek vykoupilo" a zanechávalo u mě s předstihem příspěvky

 

Co Benefiční jóga přinesla ?

 

celkový výtěžek Kč 9.000,- který byl převeden na účet, zřízený za účelem pořízení asistenčního pejska Fanynky, č. účtu: 1159647046/3030, v.s. 0008, na který je možné i nadále přispívat, více na www.anetkakupcova.cz/products/asistencni-pejsek-pro-anetku

- 8 kg plastových víček

- nové sběrné místo plastových víček na Kladně a to v "Chůvičkách", kam můžete nadále víčka pro Anetku nosit, více na www.chuvickykladno.cz

- velké množství nových příběhů, přátelství a sdílení

 

Bylo to krásné a .... 

… už teď se mi stýská ... vážně.

Atmosféra příprav a benefiční jógy se prostě nedá popsat, byla neskutečná.

Jóga tak dostála svému významu, sjednotila a spojila osudy různých lidí.

Děkuji všem za účast v jakékoli formě, profi fotografům (Dušan Štrauss, Ivan Šulek), Jóga Ateliéru Kataríny Mikulandové (Praha), Studiu Ganeša (Kladno) a Sportovním areálům města Kladna, za zapůjčení prostoru.

Děkuji vám všem za obrovskou podporu od samého začátku, nadšení pro věc, sdílení, zapůjčení prostor, jógování, fotky, víčka, krásná slova a příběhy. 

 

Jsem moc ráda, že veškerá podpora z benefiční jógy jde právě Anetce a její rodině, lidem, kteří navzdory prognózám a hendikepu Anetky bojují, nesedí s rukama v klíně a nečekají na to, co bude. 

Poznala jsem tak nejen nové báječné lidi, ale také to, že jich mám spoustu kolem sebe. Ať už poslední dobou svět vypadá jakkoli šíleně, jedno je jisté ... ještě to s námi není tak špatné, když o něco jde, umíme zabrat a táhnout za jeden provaz.

Děkuji !!!! 

Namasté, Janka

 

více o Anetce:

https://www.anetkakupcova.cz/

 

 

Vyhledávání

Kontakt

Jana Fabingerová - Jóga s Jankou Fábkou Kladno, Praha FACEBOOK:
Jóga s Jankou Fábkou

mobil: 733 111 773

Dosažené vzdělání

BMSA /Body and Mind Spirit Academy/

- Master Instruktor Powerjogy

- Instruktor Powerjogy

FISAF

- Jóga pro těhotné

- Cvičení po porodu

3D FITNESS ACADEMY

- TRX trenér

- TRX for yoga